Bangladesh Food Safety Conference 2017" is going on at Pan Pacific Sonargaon hotel, Dhaka নিরাপদ খাদ্য আইন, ২০১৩ মেনে চলুন - উৎকৃষ্ট পদ্ধতিতে খাদ্য উৎপাদন করুন, উৎকৃষ্ট প্রক্রিয়ায় খাদ্য প্রস্তুত করুন ও নিরাপদ খাদ্য বিক্রয় করুন। জীবন ও স্বাস্থ্য সুরক্ষায় নিরাপদ খাদ্য - অনিরাপদ খাদ্যকে না বলুন। নিরাপদ খাদ্য আইন, ২০১৩ মেনে চলুন - ভেজাল ও মেয়াদোত্তীর্ণ খাদ্যদ্রব্য ক্রয়-বিক্রয় করবেন না এবং ছোঁয়াচে ব্যাধিতে আক্তান্ত ব্যক্তি দ্বারা খাদ্যদ্রব্য প্রস্তুত, পরিবেশন বা বিক্রয় করবেন না। নিরাপদ খাদ্য আইন, ২০১৩ মেনে চলুন - মানবদেহের জন্য ক্ষতিকর রাসায়নিক দ্রব্য যেমন, ক্যালসিয়াম কার্বাইড, ফরমালিন, ডিডিটি ও পিসিবি মিশ্রিত খাদ্যদ্রব্য বা খাদ্যোপকরণ মজুদ, বিপণন বা বিক্রয় করবেন না।

Executive Divisions

The structure of the BFSA is at the developing stage. However, the Food Safety Act, 2013 states that BFSA will have at least five (5) functional Divisions. The Chairman is the Chief Executive (ex-officio) supported by a senior management team, specialists in food safety and necessary technical and administrative support staff.

In consideration of the multi-faceted statutory duties and tasks that have to be fulfilled by the BFSA, it has proposed to the government an organisational structure of seven (7) functional Divisions, each to be headed by a Director, as stated below

  • Division of Food Safety Enforcement and Purity Monitoring
  • Division of Food Laboratory Network Coordination activities
  • Division of Food Safety Standards and Quality Assurance
  • Division of Food Safety Risk Assessment and Communication
  • Division of Research and Development (Proposed)
  • Division of Information Technology (Proposed)
  • Division of Corporate Affairs and Enforcement Audit
You are here: Home Executive Divisions
No. of visits: 335176